besoin connaisseur transfer case NP231D/NP231D HD/NP241DHD/NP241DLD [Archives] - www.quebec4x4.com

: besoin connaisseur transfer case NP231D/NP231D HD/NP241DHD/NP241DLD


mudkiller
26/05/2013, 16h41
bon apres avoir ouvert mon transfer case de ram j'ai decouvert que linterne etais a 50% fini raide

jai donc entrepris mes recherche pour un t-case usager mais yen pleut pas pour un ram 94-97 avec NP231D

apres plusieur recherche (dodge forum en outre) les opinion son pomal vague

plusieur disent qu'il sont tous interchangable mais dautre disent que non

certain son vague en se qui attrais a lannee du transfer case

94-97 nont pas le meme shift patern que 98-02
94-96 NP231/NP241D/NP241DHD suposement pareil (j"ai ete en voir plusieur et ils sont tous different(sensor/speedo location/front output Yoke))
97-02 non pas de speedo monter sur le t-case (trans-axle mounted speedo)

en fesant mes recherche j'ai mis la main sur un fournisseur de transfer case rebuild et voici les t-case selon les spec input et output fitterais sur mon model a l'ecxeption du speedo

RAM 1500 PICKUP

2001-98

23 spline front input, 32 spline rear slip output, flat circular front output yoke, w/o speedo hole,

NP231D



DTSUMT312-2


$997.50


$350.00



RAM 1500 PICKUP

2001-98

23 spline input, 32 spline rear slip, w/o speedo hole, manual shift, flat circular front output yoke

NP231D



DTSUMT312-7


$977.81


$350.00



RAM 1500 PICKUP

1997-96

23 spline input, 32 spline rear slip output, w/1.750" speedo hole, flat circular front output yoke,

NP231D



DTSUMT312-1


$958.23


$350.00



RAM 1500 PICKUP

1997-94

23 spline front input, 32 rear slip output, w/speedo hole, 1.750" flat circular front output yoke, 1

NP231D



DTSUMT312-5


$977.81


$350.00




RAM 2500 PICKUP

2000-98

23 spline front input, 32 spline slip rear, flat circular front output yoke, w/speedo hole, 1.750" 1

NP241DLD



DTSUMT314-6


$1,076.25


$400.00


et voici les info trouver un peu partout sur le net (information pertinente)

dodge forum

If you find a 241 from a 2500 with a v8 it will be a direct bolt in upgrade.

MAKE SURE you get one from a 94-97 truck (whether 231 or 241) because your '96 requires the speed sensor to be in the t-case tailhousing. the 98-02 2nd gens had an axle mounted sensor.

Another reason to stick with one from 94 to 97 is the shift pattern is different 98 and up.

The output shaft for a 46re, NV3500, or NV4500 Light Duty (v8 version) is a 23 spline shaft, whether it's a 1/2 ton, 3/4 ton, or 1 ton.

Auto t-cases won't fit behind a manual, because they have a slightly longer input shaft, but manuals will be fine behind an auto. Either way, you could just swap the input from your original case to any dodge 231/241 and be safe.


Yeah, i think we are on the same page here V8. From what I have read, the 241 parts will go right into the 231 case, without issue. By the WHOLE case, I mean, both halves. I don't think that 231 front section would bolt to the 241 rear section.

But, if you could find a 241 case, that would be better........ (even if it was just the case itself, and no internals.)

sur www.moparoverstockparts.com jarrive a avoir toute les pieces et pieces compatible a l'ecxeption du mainshaft de transfer case

bon dans mes recherche de vendredi pour avoir un t-case il y en as un NP231DHD provenant d"un ram 98 mais sans speedo hole dans la queue du transfer case

mon idee est de prendre la queue du transfer case de mon ram(np231D) et le mettre sur celui du ram 98(np231DHD)

j'ai que 2 question a ceux qui ont travailler les 2

le mainshaft est t"il le meme
sy ser le meme mainshaft est-il possible de monter la gear de speedo sur le mainshaft du np231DHD

sy ont peut pas monter la gear du speedo dessus je peux tu tout simplement prendre le mainshaft du mien et le monter dans le NP231DHD

merci a l'avance



100% free webcam site! (http://showmewebcam.com/?p=0) | Awesome chicks and it is absolutely free! (http://showmewebcam.com/?p=2) | Watch free live sex cam - easy as 1-2-3 (http://showmewebcam.com/?p=4)